Google pagerank verbeteren

Dit is het best bewaarde geheim van Google! Google kent op basis van relevantie en belang scores toe aan pagina’s tussen 1 en 10, waarbij 10 het beste is. Als je de PageRank voor je eigen of een andere site wilt zien kun je dat zien met de Google toolbar.

De formule voor de berekening van PageRank wordt streng geheim gehouden. De PageRank van Google wordt bepaald door veel meer dan alleen de populariteit van links en lijkt onder andere door de volgende criteria te worden beïnvloed:

– Links van aanverwante sites met een hoge Google PageRank leveren vaak extra punten op.
– Links van .edu-, .gov- en .org-websites leveren vaak extra punten op.
– Links van blogs en persberichten leveren vaak extra punten op.
– Relevante tekst rond inkomende links heeft de voorkeur, vooral bij geannoteerde of contextuele links en pagina’s met minder dan zestig links per pagina.
– Links van linkfarms en andere slechte inkomende link-bronnen kosten punten.
– De grootte en complexiteit van je site heeft meestal invloed op je PageRank.
– Een Google Sitemap levert extra punten op, terwijl een slecht gestructureerde site je punten kan kosten.
– Sites die black-hat-technieken (onethische technieken) gebruiken, kunnen niet alleen in rang dalen, maar zelfs uitgesloten worden.
– Oudere sites scoren meestal hoger dan nieuwere, dus wees geduldig.
– Sites met nieuwere content scoren vaak beter.
– Sites die in de top tien van zoekresultaten voor lokale zoekopdrachten (plattegronden) staan, komen ook vaak -voor in de beste reguliere zoekresultaten.
– Zichtbare titel- en ALT-tags bij zoektermen hebben meer effect dan andere metatags.
– Als de inhoud van omliggende pagina’s gerelateerd is, levert dat extra punten op.
– Het gebruik van zoektermen in subkopjes, navigatie en links levert punten op, omdat Google het verschil in lettertype, -grootte, -kleur en -plaats analyseert.
– Het verkeer op je site, het aantal bezoekers en het aantal pagina’s dat wordt bekeken kan op kwantiteit en kwaliteit worden beoordeeld.